بخت اول ریاست‌جمهوری آینده چین به آمریکا رفت
نوشته شده توسط : lsdf
شی جین‌پینگ

شی جین‌پینگ احتمالا تا سال آینده به ریاست جمهوری چین می‌رسد

شی جین پینگ، فردی که انتظار می رود به زودی بر کرسی رهبری جمهوری خلق چین تکیه بزند، عصر دوشنبه وارد ایالات متحده آمریکا شد. هدف از این سفر یک هفته ای، بهبود روابط دو قدرت دو سوی اقیانوس آرام اعلام شده است.

آقای شی جین‌پینگ قرار است روز یکشنبه علاوه بر باراک اوباما، رئیس جمهوری و جو بایدن، همتای آمریکایی خود، با شمار دیگری از رهبران عالی ربتبه آمریکا دیدار کند.

آقای بایدن سال گذشته برای آشنایی با همتای چینی خود به پکن رفت و در این سفر رسما ً میزبانی از آقای شی را بر عهده دارد.

سفر آقای شی جین پینگ زمانی انجام می شود که تنش‌ها بین ایالات متحده آمریکا و چین در جبهه‌های مختلفی رو به افزایش است.

آمریکا چین را به اعمال مقررات بازرگانی غیر منصفانه متهم می کند و چین نیز از تمرکز فزاینده باراک اوباما بر تقویت توان آمریکا در آسیا نگران است.

در برخورد با بحرانهای اخیر خاورمیانه نیز دو کشور در نقطه مقابل هم قرار داشته‌اند.

او در گفتگویی که پیش از سفرش با روزنامه واشنگتن پست داشت، گفته که تجربه ۴۰ سال اخیر نشان می دهد که روابط خوب دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا به نفع هر دو کشور است.

آقای شی درباره ناخرسندی آمریکا از "پایین نگه داشتن ارزش پول چین در برابر دلار" می‌گوید که کشورش در این زمینه "قدم‌های موثری" برداشته است.

او در عین حال گفته که امیدوار است آمریکا به خواسته‌های مشروع کشورهای آسیایی احترام بگذارد.

آقای شی رسما ً در ۱۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سمت قائم مقام کمیسیون مرکزی نظامی چین انتخاب شد، سمتی که هو جین تائو، رئیس جمهور فعلی چین تا پیش از رسیدن به مقام دبیر کلی حزب کمونیست و متعاقبا ً کسب مقام ریاست جمهوری در اختیار داشت.

با این انتصاب، انتظار می رود که شی جین‌پینگ ۵۸ ساله، در سال جاری میلادی به عنوان دبیر کل حزب کمونیست چین انتخاب شود و سال آینده کرسی ریاست جمهوری را به دست آورد.

از ماه‌ها پیش، طلوع ستاره اقبال سیاسی آقای شی توجه رسانه های غربی را هم به خود جلب کرده است، تا جایی که ماهنامه بریتانیایی New Statesman آقای شی را در رتبه چهارم بانفوذترین مردان جهان قرار داده است.

در راستای تلاش چین برای جلب دوستی مخاطبان جهانی که به "دیپلماسی لبخند" مشهور است، آقای شی قرار است به ایالت آیوا هم سری بزند، جایی که او ۲۷ سال پیش، هنگامی که یک مقام معمولی دولت چین بود، به آن سفر کرده بود.

شهر لس آنجلس در ساحل شرقی آمریکا نیز در دستور سفر آقای شی قرار دارد.





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , ابرها , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: